Friss kommentek

  • apacuka11: vorosiszap 2010.10.12. 22:24:50 Én sem mondom, hogy baxkeráld szájba a jó édes anyukádat,gondolom ... (2010.10.20. 14:07) Hátrébb az egerekkel!
  • apacuka11: Mellesleg , teljesen jogos az utánajárás az (úgynevezett) segélyszámlaszámoknak... Velem lassan he... (2010.10.20. 09:55) Hátrébb az egerekkel!
  • apacuka11: Heee, látom Tigri egy-két embert bele tudnál fojtani egy kanál vörösiszapba...(persze a lúgosabb f... (2010.10.20. 09:33) Hátrébb az egerekkel!
  • oskar666666: @1.szolo - 2014;): Köszi. :) Mindig tanul az ember....:) Pl. ez a blog adta az ötletet, hogy to... (2010.10.18. 00:48) Hátrébb az egerekkel!
  • 1.szóló: @oskar666666: "... NEM úgy hívják...." Látod, ezért szeretek én a mo.hun fórumozni (2004-óta, 1 é... (2010.10.17. 14:07) Hátrébb az egerekkel!
  • oskar666666: "nem minden az, aminek látszik"...Olvasom itt feljebb. Hm. Hát, valóban nem. A hivatkozott oldalo... (2010.10.17. 12:54) Hátrébb az egerekkel!
  • Tigris: @NGA: Hívj bátran naivnak, de nekem ez kisebb erőfeszítés, mint amekkora öröm, hogy megkapom mások... (2010.10.13. 12:05) Hátrébb az egerekkel!
  • NGA: @Tigris: Jó reggelt neked! Nem tudom feltűnt-e neked, de az egész világon a média pontosan így műk... (2010.10.13. 10:22) Hátrébb az egerekkel!
  • Tigris: @vorosiszap: Apropó… Remélem nem befolyásolja a szakmai sikereidet, hogy ha a nevedre keresek, akk... (2010.10.13. 01:23) Hátrébb az egerekkel!
  • Tigris: @vorosiszap: Hát igen, van akinek a tartalom, az eszközök nem számítanak, csupán mindent a nézetts... (2010.10.13. 01:04) Hátrébb az egerekkel!
  • Utolsó 20

Háttérzene

free music

RSS hírolvasóknak

Csöppppiúúúúr!

2009.09.25. 19:32 | Tigris | 2 komment

Címkék: gondolatébresztő in memoriam ötvös csöpi piedone bujtor pogány madonna

Kezdem magam rosszul érezni. Lassan olyan ez a blog, mint valami temető. Sorra halnak meg emberek, akiket szerettem, akikről írnom kell. Nincs jól ez így.

Kissrác voltam, amikor még meg voltam őrülve Piedonéért. Bunyó, poénok, visszanézve már kicsit bugyutácska, de akkor egy gyereknek tetsző zene, és persze a világ legkülönbözőbb tájain játszódó izgalmas történet. És jött Bujtor István, aki kilépett a szinkronszerep mögül és ő lett a mi Piedonénk. Itt-ott kicsi kevesebb (mondjuk kilóban, vagy flancos nyugati kocsikban), itt-ott kicsit több (Balatonban, magyar ízekben), itt-ott kicsi más... de mindenképpen ő volt a magyar Piedone.

Aztán Piedone letűnt a filmvászonról, Ötvös Csöpi maradt, és olasz hasonmásával ellentétben őt sokszor újra tudtam nézni videón. Hogy miért? Amikor kicsi voltam, és jött az osztálykirándulás vagy a nyaralás - no persze nem flancos helyekre, inkább országon belül ismeretlen, vagy régi ismerős helyekre -, akkor mindig elfogott az izgalom. Néztem az úton a kocsikat, hogy esetleg külföldi márkát lássak, aztán 1-2 parkolóban lehetett pózolni a kapitalista autócsodák mellett. Anyámtól kikönyöröghettem egy nylon tasakos Siót, ami kibonthatatlan volt, de ha egyszer hozzáfért az ember, akkor már mennyei íze volt... és persze minden ragadt tőle. Vagy ha a Balatonhoz vonatoztunk, az egyre közelebb kúszó balatonpart, a nyaralók és az elrohanó fák. Szóval kicsit ilyen kaland volt megnézni egy Bujtor filmet. Tudtam, hogy nem hagytam el az országot, a fergeteges autós üldözéseket is kockaladával csinálták, és a humorokban is ott volt a fanyar irónia, de mégis úgy éreztem, mintha egy világvárosba, vagy egy előkelő nyaralóhelyre repítene a történet. Csöpi is, és a körülötte levő figurák is ismerősek, mégis mesebeliek voltak. Bujtor képviselt valamit, amire a mai napig felnézek, amit szeretnék magamban felismerni. 

Persze felnőttem, ő is idős lett, a könyvét is olvastam, a kissé gyengus krimisorozatát is láttam, de kiderült róla, hogy jópár olyan filmben is játszott, ami kilógott a piedone-legendából, mégis hozzá tartozott. Közben menthetetlenül szerelmes lettem a magyar tengerbe, mint kisgyerek, tudok lelkesedni, ha arra vetődöm, és álmom, hogy vitorlázzak, mint ő. Változott a világ is, nem kicsit. De ha megnézek egy Bujtor-filmet, még mindig ugyanazok a dolgok jutnak eszembe.

Olvastam, amikor kórházba került, szerintem nagyon sok ember aggódott érte a neten is, persze biztosan azon kívül is, szurkoltunk a jobbulásáért, mert nem létezik, hogy egy ilyen emberrel ilyen történhet. Csendben szorítottunk érte és gyűjtöttük a hírmorzsákat, hogy szépen lassan javul az állapota. Sajnos, ez csak átmeneti volt. Mint Hofi halálával, vele is egy kicsit meghalt egy karakter, egy műfaj. Nyugodjék békében!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cigánygyerek 2010.05.29. 20:19:47

Kevés olyan szinész volt kis hazánkban mint ő . De már nem is lesz, mert szerintem ő pótolhatalan . Sajnálom, hogy meghalt , én is odaadó figyelemmel követtem az eseményeket és reménykedtem az utolsó percig a felgyógyulásában. Soha nem felejtem el és bármikor vetítenek filmjeit, mindig meg fogom nézni! Az emlékeimben örökké élni fog!

Tigris 2010.05.29. 20:36:02

Szerintem attól jó egy színész, hogy mindig el tudja hitetni veled, hogy a főhős lehetnél te is, a film pedig akár a te életed is lehetne, mert miközben nézed, túlléped a saját életed határait. Minden szereppel egy kicsit átad magából, cserébe minden egyes emberben és emlékben, amit mások őriznek róla, ő is kicsit tovább él, és ez jó.
süti beállítások módosítása