Friss kommentek

  • apacuka11: vorosiszap 2010.10.12. 22:24:50 Én sem mondom, hogy baxkeráld szájba a jó édes anyukádat,gondolom ... (2010.10.20. 14:07) Hátrébb az egerekkel!
  • apacuka11: Mellesleg , teljesen jogos az utánajárás az (úgynevezett) segélyszámlaszámoknak... Velem lassan he... (2010.10.20. 09:55) Hátrébb az egerekkel!
  • apacuka11: Heee, látom Tigri egy-két embert bele tudnál fojtani egy kanál vörösiszapba...(persze a lúgosabb f... (2010.10.20. 09:33) Hátrébb az egerekkel!
  • oskar666666: @1.szolo - 2014;): Köszi. :) Mindig tanul az ember....:) Pl. ez a blog adta az ötletet, hogy to... (2010.10.18. 00:48) Hátrébb az egerekkel!
  • 1.szóló: @oskar666666: "... NEM úgy hívják...." Látod, ezért szeretek én a mo.hun fórumozni (2004-óta, 1 é... (2010.10.17. 14:07) Hátrébb az egerekkel!
  • oskar666666: "nem minden az, aminek látszik"...Olvasom itt feljebb. Hm. Hát, valóban nem. A hivatkozott oldalo... (2010.10.17. 12:54) Hátrébb az egerekkel!
  • Tigris: @NGA: Hívj bátran naivnak, de nekem ez kisebb erőfeszítés, mint amekkora öröm, hogy megkapom mások... (2010.10.13. 12:05) Hátrébb az egerekkel!
  • NGA: @Tigris: Jó reggelt neked! Nem tudom feltűnt-e neked, de az egész világon a média pontosan így műk... (2010.10.13. 10:22) Hátrébb az egerekkel!
  • Tigris: @vorosiszap: Apropó… Remélem nem befolyásolja a szakmai sikereidet, hogy ha a nevedre keresek, akk... (2010.10.13. 01:23) Hátrébb az egerekkel!
  • Tigris: @vorosiszap: Hát igen, van akinek a tartalom, az eszközök nem számítanak, csupán mindent a nézetts... (2010.10.13. 01:04) Hátrébb az egerekkel!
  • Utolsó 20

Háttérzene

free music

RSS hírolvasóknak

Lázár Ervin - Mese Julinak

2008.02.14. 14:44 | Tigris | Szólj hozzá!

Címkék: mese irodalom

Dindimnek, hogy szép napja legyen...

És akkor bejött az ablakon egy cserkesz. A gombja gesztenye. Juli eloltotta a villanyt, hogy jobban lássa.

Micsirkász, cserkesz? – kérdezte.

Cserkeszek – mondta a cserkesz.

Mit cserkeszel?

Lázrózsákat.

Itt vannak az arcomon – nevetett Juli.

Rózsamező, rózsatő, úgy elviszlek, mint a kő – szavalta a cserkesz.

Jaj, ez jópofa! – örült Juli. – Csak éppen semmi értelme sincs.

De rímel-bímel – mondta a cserkesz, és közelebb jött.

Nicsak, az orra is gesztenye!

Az orrod gesztenye – mondta Juli.

Az orrom gesztenye, a szemem mandola – énekelte a cserkesz.

Talán mandulát akartál mondani.

No jó – egyezett bele a cserkesz –, az orrom gesztenye, egyik szemem mandola, másik szemem mandula, a derekam mandulin.

Mandolin, te buta – nevetett Juli.

Akkor tehát – mondta újra a cserkesz – az orrom gesz…

El ne mondd újra! – kiáltotta Juli.

Tán az oldalad fúrja? – háborgott a cserkesz.

Újra fúrja – mondta Juli.

Ezt mondd gyorsan – emelte fel az ujját a cserkesz. Az ujja bikmakk.

Az ujjad bikmakk – mondta Juli.

De a cserkesz nem tágított.

Mondd gyorsan – ismételte.

Micsodát?

Hogy újra fúrja.

Juli megpróbálta, nem ment, minduntalan az jött ki: úrja fújra.

Mindig ilyeneket találsz ki – mérgelődött.

Bocsánat – szégyenkezett a cserkesz, s hogy másra terelje a szót, megkérdezte: – Hogy van az egyeded-begyeded?

Az egyedem-begyedem tengertáncol.

Ki fújja neki?

A Rezes Bandika rezesbandája.

Ki rombitál?

A rokodil.

Ámulok-bámulok, majd el nem kábulok – tekergette a nyakát a cserkesz.

A nyaka nyárs!

A nyakad nyárs – mondta Juli.

Nyáron nyárs, ősszel csősz, télen fél, tavasszal tapasszal – így a cserkesz.

Mondd el még egyszer! – kérte Juli.

A cserkesz egy darabig gondolkozott, aztán bevallotta:

Elfelejtettem, fejemre ejtetten.

Talán dinnyédre ejtetten – javította Juli. Az már igaz, a cserkesz feje dinnye volt.

Ámbátor ennek ellenére – hősködött a cserkesz – az a fontos, hogy idetaláltam.

Hogyan találtál ide?

Hang után. Az orrodon kukorékolt egy szeplő.

Nincs is az orromon szeplő – mérgelődött Juli.

Hát akkor ki kukorékolt?

Ez igaz – gondolkozott Juli –, ha nincs az orromon szeplő, akkor ki kukorékolt?

No várj, megnézem – mondta. Megtapogatta az orrát, s boldogan fölkiáltott: – Nicsak, van itt egy, itt kukorál s kukorékol!

S a többi ezerkettő? – rosszmájúskodott a cserkesz.

Azok ámuldoznak, mert ilyen szemtelen cserkeszt még nem láttak!

Mondtam már – kántálta a cserkesz –, a szemem mandola.

Mi a csucsor!

Micsor? Csicsor?

Nem csicsor, csucsor!

Ezt nem értem – mondta a cserkesz.

Én se – nézett rá Juli.

Ennek mind a ketten nagyon megörültek.

Mit csináltál mostanában? – kérdezte Juli.

Uborkát egyeltem, őrséget kettőztem, dinnyét harmadoltam, főzsiványt négyeltem, ötöltem-hatoltam, erdőben heteltem, miattad nyolcultam, nem kilencedeztem, gonoszt tizedeltem.

Húha! – mondta Juli.

Azt nem hoztam – csóválta a fejét a cserkesz.

Hát mit hoztál?

Apádnak almavesszőt, Györgynek gyömbérgyökért, anyádnak fűzfaágat, hadd teremjen tercinákat.

Micinákat?

Ter.

És nekem mit hoztál?

Mesét.

Hol van?

Már odaadtam.

Juli keresgélni kezdte maga körül a mesét, a cserkesz teli szájjal nevetett. Aztán Juli is elnevette magát, hiszen ez volt a mese.

Hát azért ennek nem sok értelme volt – kritizált Juli.

Az igaz – mondta a cserkesz –, de látszik belőle, hogy cserkeszlek.

Én is cserkeszlek téged, cserkesz – mondta komolyan Juli.

A cserkesz mosolygott, fénylettek a gesztenyéi.

Kiment az ablakon, vitte a lázrózsákat.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása